26 September 2010

Azzam Homestay D'Utara Malaysia

d















Untuk Muslim / Mahram Sahaja( For Muslim Only)
Homestay rumah sebuah yang baru siap dibina dengan  kemudahan serba baru, dengan 4 Bilik tidur , 3 bilik air, ruang tamu dan ruang keluarga yang luas. Keluasan bangunan 34 x 74 kaki persegi
Terletak di Kampung Melayu Padang Besar Utara berdekatan dengan Bazaar Niaga terkenal di Padang Besar Utara, Perlis.

37km ke Kangar
12km ke Taman Rekreasi Gua Kelam kaki Bukit
200 m ke Bazaar Niaga terkenal di Pdg Besar.
39km ke IPG KampusKangar & SMK Sains Tunku Syed Putra
35 km ke UITM Arau / Kolej Matrikulasi Arau
22km ke Tmn Rekreasi Tasik Melati
1 Km Ke Pekan Siam , Sempadan Ma;aysia-Thailand
23Km ke Wang Kelian Sempadan Malaysia -Thaiiand

Sesuai untuk majlis kenduri kahwin, konvokesyen, lawatan dan tugasan luar. Boleh memuatkan bilangan keluarga yang besar dengan ruangan parking yang luas

Kemudahan:
4 Bilik dan 3 Bilik Air
TV LCD 32" dan 29", 
Hi FI, 
Astro Pakej Njoi shj, 
Pemain DVD, 
set Sofa , Set Meja Makan untuk 8 orang, 
Peti ais , 
kelengkapan dapur dan memasak 
seterika, 
ampaian baju.,
Microwave
Periuk elektrik
Penapis air al jabbar
kettle letrik, 
kerusi taman di luar rumah
4 katil queen size bertilam spring
2 Katil bujang
Extra tilam , tilam foam bujang, toto, bantal dll
3 buah aircond bilik utama , kedua dan ketiga serta kipas setiap bilik dan ruang
Mesin basuh auto
almari pakaian setiap bilik

Kadar sewa:
# RM350 semalam (FULL AKSES)

Check in : 2.00 tgh
Check Out: 12.00 tgh
(waktu check in dan check out hendaklah dipatuhi bagi mengelak kesukaran)

CoordinateGPS:
LAT: 6 39'29.21"N
LONG: 100 19'15.57"
Apa apa pun untuk keterangan dan tempahan sila hubungi:
Hajah Azam: 012-4203613
Cikgu Azzam 012-4103613




23 Ogos 2010

Jana Pendapatan Bersama One Drop PPC Program



Jangan lepaskan peluang keemasan anda untuk menjana pendapatan bersama Program One Drop Perfume PPC (Pay Per Click). Pihak kami telah menyediakan beberapa pakej istimewa untuk semua pelanggan One Drop Perfumes. Antara pakej istimewa disediakan ialah seperti Pakej Percuma, Pakej Standard, Pakej Advance & Pakej Supreme.

Setiap Pakej tersebut mempunyai harga yuran pendaftaran yang berlainan dan yuran tersebut hanya dikenakan sekali sahaja seumur hidup. Tiada yuran bulanan ataupun yuran tahunan dikenakan. Apa yang anda perlu lakukkan ialah mempromosikan link url PPC anda dan gumpul seberapa banyak mata ganjaran untuk ditukarkan kepada wang tunai ataupun set minyak wangi One Drop Perfumes. Ianya mudah, apa yang anda perlu lakukkan ialah mempromosikan URL PPC anda sama ada di Facebook, Blog, Friendster, Tagged, Twitter dan sebagainya untuk membawa pelawat masuk ke laman web PPC One Drop Perfumes. Lebih banyak pelawat datang melawat melalui URL PPC anda, lebih banyaklah mata ganjaran yang anda terima. Begitu juga, lebih banyak ahli baru mendaftar melalui URL PPC anda, maka lebih banyaklah mata ganjaran anda dapat.

Kumpulkan seberapa banyak mata ganjaran dan tukarkan kepada wang tunai atau tukarkan kepada Produk One Drop Perfumes. Untuk maklumat selanjutnya, sila rujuk pada laman web PPC One Drop Perfumes kami di
http://www.onedropperfumes-ppc.com/v1/index.php?ref=nazam_odp

30 Mei 2010

kEPIMPINAN pAS hARI iNI ?

(Klik untuk besarkan imej)
Fakta nie just ana copy paste dari Bolg GAP.Bukannya apa, ana juga tertarik dengan 4 golongan ulamak dalam PAS hari ini. Melacorkan Islam demi politik sempit mereka. Memperbudak-budakkan ahli-ahli mereka demi kedudukan dan kekekuasan politk mereka.
Thanks GAP

24 April 2010

Serangan Peribadi Memang Keja Bodoh

Salam for all,

Ekoran PRK Hulu Selangor semakin banyak kenyataan-kenyataan pembangkang yang lagi menggelikan hati ana. Apa tidaknya, kenyataan2 bodoh ini lahir dari mereka yang bergelar pemimpin berjiwa besar tetapi hodoh dan jijik karektor, lidah bercabang, cepat lupa (nyanyuk) dan 1001 macam lagi kebodohan yang ditonjolkan kepada masyarakat umum. Tepat sekali seperti kata TPM mereka ini ibarat kilang fitnah yang akan beroperasi tanpa rasa jemu 24 hours.

Wali selipar mengatakan serangan peribadi kerja bodoh kerja budak-budak. Betoi ka macam tu.Maka ana terfikir pulak siapa bapa dan kepala kepada kebodohan dan keanak-anakan ini kalau bukan dari golongan wali selipar dan sekutunya. Rasanya , semua rakyat Malaysia dah tahu. So, nasihat ana pada sekutu haprak ini, jangan banyak bercakap, kerana banyak salah, banyak salah banyak dosa, banyak dosa neraka. Bukan setakat neraka, lebih dari itu banyak lagi ahli-ahli anda akan lari dari kehodohan politik haprak ini.

Bukankah budaya menyerang peribadi sejak azali lagi adalah mainan parti haprak ini. Dah lupa ka, bagaimana Dr M digelar Mahafiraun oleh haprak-haprak ini. Menjaja fitnah meraka kepada pemimpin ulung negara ke serata dunia. Apakah itu bukan serangan peribadi? Dan lebih dasyat lagi serangan memburukkan negara dengan tujuan menghancurkan ekonomi Malaysia.

Ana walaupun bukan pengundi PRK Hulu Selangor, menyeru kepada smua pengundi di sana berfikir dengan minda waras demi masa depan yang terbilang X BN. Sesungguhnya BN mampu merobah nasib anda.

Pohon keampunan dari Allah SWT atas segala kelemahan diri ini.

20 April 2010

Haiwan Kau Lebih Rendah Martabat Dari Segala Binatang yang ada?

Salam blogger,

Bila aku membaca kenyataan seekor haiwan dalam Malaysiakini hari ini, darah aku terus menyirap. Mengapa dalam dunia hari ini begitu banyak manusia bertopengkan binatang. Segalanya berpunca dari perasaan hasad dengki yang meluap-luap demi mencapai cita politik.

Aku orang kebanyakan, tiada kaitan dengan dunia politik tp aku mengikuti perkembangan politik negara dengan penuh cermat dan minat. Bagi aku politik haiwan ini dengan kenyataan hari ini membuat aku dan mungkin  pembaca lain memandang beliau seperti seekor anjing lumba yang hanya juara di kandang.

Manakan tidak, tergamak seekor haiwan ini yang mengaku dirinya pejuang Islam, mengaibkan 3 pemimpin negara yang telah kembali kepada yang Maha Esa dengan tuduhan yang melampaui batas kemanusiaan. Sebagai hamba Allah yang sedar dan tahu bahawa kita semua akan kembali kepadaNya tidak sepatutnya haiwan ini memperkata sesuatu yang buruk kepada mereka yang telah tiada. Harap-harap perginya nanti di pandang mulia oleh kita semua.

Setelah statementnya yang memalukan pemimpin ulung negara di war-warkan di Malaysiakini dan pada ketika itu juga haiwan ini berkokok mengatakan sekawanan mereka  tidak akan menggunakan taktik memburukkan peribadi orang. Hairan bin ajaib aku tak faham langsung.

Ya, Allah jauhilah  anak cucu dan keturunanku dari keadaan yang sedemikian. Muliakan kedudukan kami di sisiMU lebih dari kemuliaan kami di sisi hamba-hambaMU

Selayaknya aku menggelarkannya seekor haiwan?

31 Mac 2010

Menolak perbezaan berdasarkan kaum rakyat Malaysia- Lim Kit Siang.

Hari ini ana terbaca lagi kisah politik yang kekadang memualkan  tetapi  apakan daya sebagai rakyat Malaysia orang melayu yang hanya tinggal kuasa politik, kisah-kisah ini harus didepani walaupun meloya dan memualkan.

Dalam Malaysiakini Lim berkata beliau tidak menentang keistimewaan org melayu tetapi menolak perbezaan berdasarkan kaum di Malaysia. Aduis, ana gelihati statement ini. Bagi ana jika menolak perbezaan bedasarkan kaum bermakna kita rakyat Malaysia adalah sama dalam segala aspek dan keutamaan. Justeru sebenarnya bermakna kita juga telah menolak  dan menentang segala keistimewaan dan hak untuk orang - orang melayu. Tiada bezanya.

Ni ana nak habaq kat Lim, tak payahlah dok pertikai sangat benda-benda yang termaktub dalam perlembagaan ni, cuba cek fikiaq sikit soal bagaimana nak mengukuh perpaduan kaum, soal meningkatkan ekonomi negara yang akhirnya mereka juga untung, soal kedaulatan negara dari diperkotak katikkan oleh anasir luar. Bukankah ini persoalan=persoalan yang amat penting untuk ditangani oleh mereka Yang Berhormat. Tak payahlah pakai otak ciput macam kami orang kebanyakan nie. Takut nanti monyet dihutanpun turut ketawa.

Lagi satu ana nak habar, yang Lim nie dok kalut wat apa dengan perbezaan kaum nie. Cina tetap cina, melayu tetap melayu, india tetap india mana boleh nak sama. Selama-lamanya akan berbeza. Cuma tolenransi saja yang membolehkan kita menjadi hampir sama. Kalau tak dak, maka tiadalah. Ana sendiri kalau pergi kedai 'taukeh'nak beli sparepart motorlah katakan, tauke tu tengok saja muka, ooo muka melayu harga lain,, ooo muka sama, wa punya bangsa harga mau kasi mulah cikit. Rasanya keadaan ini dirasai oleh semua orang melayu, Tetapi kita tidak pernah mempertikai harga itu walaupun kita sedari ianya berlainan  harga kerana kita percaya itu hak taukeh itu dan atas semangat toleransi. Dia punya pasal. Asalkan kita mencapai matlamat dan berpatutan. Begitu juga halnya dengan negara kita, dimana buruknya sekiranya orang Melayu dilebihkan sedikit sebab kita watan di negara tercinta ini. Mengapa mereka tidak boleh menutup mata  sedangkan mereka juga sebenarnya mendapat manfaatnya dari kemakmuran negara ini. Manfaat yang bukannya sedikit, tetapi memperlihatkan kedudukan ekonomi yang jauh lebih baik dari watan dinegara ini.

Maka nyatalah kepada kita sebenarnya golongan ini TERLALU TAMAK dan tidak pernah bertoleransi  akata dan rasa.


- Teringin melihat semua kaum aman, damai dan makmur -

29 Mac 2010

Sedapnya Mulut Kau

Pengarah Pilihan raya PKR, Hajah Fuziah Salleh yakin kemenangan Datuk Seri Dr Chua Soi Lek sebagai Presiden MCA yang baru adalah kemenangan Umno dalam mengawal MCA

Pada Puan Fuziah, malasnya ana nak panggil Hajah kerana tak layak kot gelaran tu, ana nampak puan pun berjalan gelong macam ketua puan jugak. Ye lah siapa tak tahukan nakhoda PKR dengan 1001 macam skandal. Puan tak rasa kekok ka bila bercakap sesuatu tentang rumahtangga orang lain, pada masa sama rumahtangga puan pun berterabur jugak tapi lebih buruk lagi. Siapa nak dengar nie melainkan anak-anak ketam yang memang berjalan senget dah.

Maaflah puan, kalau bahasa ana nie terasa kasar, bukan nak meyakiti hati orang. Tetapi terasa sakit hati bila puan dengan dakyah PKR sering kali mengaitkan sesuatu dengan UMNO. Lebih baik puan isytiharkan jihad pi sabillillah dengan UMNO senang cerita. Boleh kita bertempur untuk hidup atau mati daripada menyebarkan fitnah yang sememangnya menjadi darah daging PKR.

Sebenarnya malas nak layan statement murahan puan tu, tp just nak mengisi blog saya saja. Bila masukkan entri=entri macam nie syok juga tgk bil pengunjung mencacak naik. Makna kata rakyat Malaysia sekarang mencapai tahap berpolitik "gila habis" kerana itulah saja kerja Pakatan Rakyat "Berpolitik Sepanjang Masa, Biar Terpaksa Sekalipun Membunuh Mereka Yang Tidak berdosa." Syabas Pakatan.

28 Mac 2010

Adun Titi Tinggi Bermain YOYO

Salam,


Ana terpanggil jugalah untuk memberi komen tentang kemelut politik yg tetiba melanda DUN Titi Tinggi. Sebagai salah seorag pengundi Dun tersebut adalah wajar perletakan jawatan adun tersebut tidak harus dipertikai apatah lagi untuk memujuk rayu agar beliau kembali menarik keputusan yg ana rasa amat wajar.

Ana beranggapan penarikan kembali keputusan melatak jawatan sebagai keputusan yang amat hodoh lagi busuk kerana ternyata kredibiliti beliau sebagai wakil rakyat hancur sama sekali. Sesungguhnya wakil rakyat yang sebegini rupa lebih mementingkan kedudukan dan pangkat dari keihklasannya untuk berkhidmat kepada rakyat setempat.

Untk pengetahuan, rekod MCA di Dun Titi Tinggi, amat tidak disenangi oleh orang2 melayu yg sememangnya rasa terpinggir dan dipinggirkan. Tidak ada usaha2 untuk mengangkat kedudukan ekonomi orang-orang melayu di situ. Tidak ada IKS yang dibangunkan bagi memberi peluang dan ruang kepada ibu-ibu tunggal menjana pendapatan, tidak ada usaha untuk memastikan penduduk yang menetap di situ berpuluh dekad lamanya untuk memperoleh TOL atau geran.

Wakil rakyat MCA juga bersikap rasis, kenapa ana berkata demikian. Peristiwa menebang pokok pokok besar di perkampungan Cina dilaksanakan dengan segera atas peruntukan wakil rakyat itu sendiri sedangkan org melayu terpaksa merayu kepada MPK untuk menebangnya. Sistem perparitan hanya sekerat jln yang menyelesaikan masalah rumah penduduk cina, sedangkan air dari sistem perparitan itu dibiarkan melimpah ruah sehingga memasuki rumah penduduk melayu dan menjadi rumah penduduk melayu sebagai laluan air dari perparitan itu. Bila ditanya kepada penduduk cina tersebut kenapa parit sekerat tidak disalurkn terus ke longkang besar, katanya MCA yang buat saya tak tau. Bukan ana rasis, kerana masyrakat cina jg berhak atas hak mereka cuma jangan ada pemimpin yang melaksanakan amanah secara terpilih.

Sepanjang wakil rakyat ini berkhidmat, amat sukar menemui beliau untuk diajukan masalah penduduk. Jadi sebagai pengundi , kami beranggapan pada pilihanraya yang akan datang adalah wajar BN meletak calon Umno di sini memandangkan majoriti penduduk Dun Titi Tinggi adalah 80% orang Melayu. Kita melihat  trend sekarang pengundi2 bukan melihat calon dari parti mana, tetapi melihat kepada pemimpin yang mampu melaksanakan tanggungjawab dan sudah tentulah pemimpin dari suara majoriti masyarakat di situ. Faktor kaum wajar diambil kira oleh BN jika ingin terus berkuasa

Akhir kalam, ana percaya PRU 13 akan mengubah lanskap poltik di Dun Titi Tinggi jika faktor calon majoriti tidak diambil kira oleh BN kerana orang2 melayu percaya ini bukan masanya BN khususnya UMNO bertolak ansur atas perkara ini kononnya atas semangat setiakawan. Sesungguhnya calon MCA telah ditolak oleh masyarakatnya sendiri dengan bukti penubuhan cawangan DAP di Padang Besar setelah lama DAP gagal bertapak.

21 Mac 2010

Omar Atan di tahan Tanpa Pendakwaan

Alhamdulillah, akhirnya Omar Johor (panggilan orang kampung bagi Omar Atan) dibenarkan pulang atas ehsan PM Laos sebagai memberi ruang dan peluang kepadanya untuk menziarahi pusara isterinya yang telah 3 hari meninggal akibat kompilasi pelbagai penyakit. Al Fatihah buat arwah isetri beliau.

Omar Johor merupakan orang kuat politik UMNO di kampung saya, kepulangan mendapat perhatian dari sahabat handai yg memang mengenali beliau. Tetapi sejak penahanannya tidak ada siapa yg memperdulikan nasibnya sehingga anak sulungnya sendiri membuat rayuan kepada pihak media meminta simpati kerajaan menyelesaikan kemelut yg dihadapi bapanya. Setelah kepulangannya diusahakan oleh kerajaan melalui Pemuda UMNO Malaysia, maka hari ini baru saya nampak batang hidung peminpim2 UMNO di peringkat bahagian pun mencelah-celah kononnya mereka begitu prihatin terhadap nasib yang merundung keluarga malang ini. Inilah politik berkala wawasan Bahagian Padang Besar. Sepanjang penahanan beliau nasib keluarga ini banyak dibantu oleh Ketua UMNO Cawangan Utara Malaysia (Abang Rahim) yang juga merupakan pengerusi JKKK Utara Malaysia.

Pun begitu, saya dan penduduk kampung berharap Pemuda UMNO Malaysia dapat mengambil tindakan tertentu supaya  beliau dibebaskan setelah ditahan hampir 10 bulan tanpa pendakwaan. Apatah lagi beliau masih mempunyai anak-anak yang masih bersekolah yang perlu diberi perhatian.

Kepada Abng Omar tabahlah atas dugaanNya.

08 Mac 2010

Kisah Tiang Letrik - TNB Kangar Mesra Rakyat?


Salam kepada yang sudi membaca keluh kesah aku, rentetan perjalanan bagi menerus dan mengurus kehidupan yang semakin sukar dan mencabar sebenarnya.

Pada entri yang lalu aku menceritakan bagaiman sukarnya untuk aku memperoleh kebenaran untuk menyambung bekalan elektrik dengan penolakan Pejabat Tanah Negeri yang kemudiannya terpaksa aku membuat permohonan semula disalurkan terus ke Exco Tanah Negeri. Nasib baik atas ehsan YB Exco aku dibenar membuat penyambungan walaupun dengan syarat dan kesanggupan aku untuk tidak menerima apa-apa pampasan terhadap binaan yg aku dirikan di atas tanah peninggalan orang tua.

Rupa-rupanya kepayahan hidup ini bukan berakhir di sini sahaja,  Kepayahan tidak berhenti setakat itu saja. Setelah aku mendapat perkenan YB Exco maka akupun menghantar borang permohonan penyambungan elektrik ke TNB Kangar. Oleh kerana tiang elektrik TNB berada di depan dalam kawasan rumah betul2 dihadapan jalan masuk, maka beserta dengan permohonan tersebut aku pohon juga supaya TNB mengalihkan tiang tersebut.

Alhamdulillah, lebih kurang sebulan selepas permohonan aku, maka wayar hitampun disambungkan dengan bayaran RM450. Tetapi, tiangnya masih disitu.Bila akau bertanya, rupa-rupanya untuk mengalih sebatang tiang TNB yang berada di dalam kawasan tanah kita dikenakan bayaran sebanyak RM816.  Maka aku syorkan kepada TNB supaya perbanyakkan  tiang2 di dalam kawasan rumah orang supaya TNB dapat mengaut keuntungan sebanyak mungkin.Ini salah satu cadangan ekonomi aku demi meningkatkan keuntungan TNB. Bila ditanya kenapa tiang itu satu-satunya tiang TNB yang berada dalam tanah orang. Jawapan mudah dan ringkas, "Itu Cerita Dulu". Kenapa cerita lama tak boleh disentuh dan dimurnikan?

Dan akhirnya, sekali lagi aku mempertikaikan slogan "Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan". Kerana bagi aku rakyat tetap dihukum dengan pelbagai syarat yang menyukarkan (kerenah birokrasi) serta menguntungkan satu pihak. Rakyat dibiar menderita disebabkan penindasan dasar dan akta yang menguntungkan mereka.

Entri ini dicatatkan bukan untuk menghentam, tetapi sebagai renungan kita bersama betapa kepayahan yang rakyat terpaksa lalui dengan pelbagai kerenah hidup yang kekadang menduga kesabaran kita. Apatah lagi eletrik sebagai sumber asas kehidupan kita seharian. Kerenah birokrasi sebeginilah yang patut kerajaan hapuskan demi kesejahteraan rakyat. Mengapa kita perlu dihukum dengan soal kelambatan, dihukum dengan wang ringgit, sedangkan bersedia untuk membayar perkhidmatan yang disediakan. Mengapa kita perlu membayar atas kos yang bukan kita lakukan  kerana kita sudah tentu bersedia membayar atas kos yang kita gunakan. Fikir-fikirkanlah.

04 Mac 2010

Ini janji DSSK Kepada Penduduk Kg Melayu Padang Besar Utara, Perlis.



(Klik untuk besarkan imej)

Baru-baru ini melalui FB DSSK saya ada meluahkan permasalahan penduduk KG Melayu berhubung masalah geran yang sukar diperoleh. Alhamdulillah, kita menerima feedback yang gak baik dari beliau.

Kepada JKKK Kg Melayu jangan tidur, segera laksanakan kerja. Bawakan usul geran ini ke pengetahuan DSSK. Insya Allah kita akan dibantu dan disokong. Kita juga menyokong penuh sekiranya DSSK dipilih kembali sebagai MB Perlis

23 Februari 2010

KEHEBATAN SURAH AL-IKHLAS

'Au zubillah himinashsyaitan nirrajim...bismilla hirrahmannirrahim'

Tafsirannya:
Aku berlindung dengan Allah daripada syaitan yang direjam, Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Bacalah ayat ini sebelum anda memulakan apa-apa saja kerja kerana dengan bacaan ini akan keluarlah iblis dan syaitan yang berada didalam tubuh kita dan juga di sekeliling kita, mereka akan berlari keluar umpama
cacing kepanasan. Sebelum anda masuk rumah, bacalah ayat di atas, kemudian bacalah surah Al-Ikhlas (iaitu ayat: Qulhuwallahu ahad. Allahussamad. Lamyalid walam yu-lad. Walam yakul lahu kufuwan
ahad.) sebanyak 3 kali.

Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca bismillah. Berilah salam kepada anggota rumah dan sekiranya tiada orang di rumah berilah salam kerana malaikat rumah akan menyahut. Amalkanlah bersolat kerana salam pertama (ianya wajib) yang diucapkan pada akhir solat akan membantu kita menjawab persoalan kubur.

Apabila malaikat memberi salam, seorang yang jarang bersolat akan sukar menjawab salam tersebut. Tetapi bagi mereka yang kerap bersolat, amalan daripada salam yang diucap di akhir solat akan menolongnya menjawab salam malaikat itu.

Diriwayatkan oleh Iman Bukhari sabda Nabi Muhammad s.a.w: 'Barang siapa membaca Qul huwa'llahu ahad 100,000 kali maka sesungguhnya ia telah menebus dirinya dari Allah, maka menyeru yang menyeru dari pihak Allah di langit dan di bumi.

Kusaksikan bahwa sifulan itu telah menjadi pemendekaan Allah sesungguhnya ia adalah pemerdekaan dari sisi Allah, Sesungguhnya ia adalah pemerdekaan dari neraka'. Inilah yang dinamakan membaca Qulhua'llah ahad satu hatam yaitu 100,000 kali dengan diwiridkan seberapa ribu kesanggupan kita sehari.

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud:

Barangsiapa membaca surah Al-Ikhlas sewaktu sakit sehingga dia meninggal dunia,maka dia tidak akan membusuk di dalam kuburnya, akan selamat dia dari kesempitan kuburnya dan para malaikat akan membawanya dengan sayap mereka melintasi titian siratul mustaqim lalu menuju ke syurga. (Demikian diterangkan dalam TadzikaratulQurthuby).

Rasulullah SAW pernah bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya Siapakah antara Kamu yang dapat khatam Qur'an dalam jangkamasa dua-tiga minit? Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab. Malah Saiyidina Ummar telah mengatakan bahawa ianya mustahil untuk mengatam Qur'an dalam begitu cepat..

Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. Saiyidina Ummar bersuara kepada Saiyidina Ali bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada waktu itu) tidak tahu apa yang dikatakannya itu. Lantas Saiyidina Ali membaca surah Al-Ikhlas tiga kali. Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betul.

Membaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan membaca 10 jus kitab Al-Quran. Lalu dengan membaca surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali qatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 jus Al-Quran.

Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa Rasulullah SAW telah bersabda:

Ketika saya (Rasulullah SAW) israk ke langit, maka saya telah melihat Arasy di atas 360,000 sendi dan jarak jauh antara satu sendi ke satu sendi ialah 300,000 tahun perjalanan.

Pada tiap-tiap sendi itu terdapat padang sahara sebanyak 12,000 dan luasnya setiap satu padang sahara itu seluas dari timur hingga ke barat. Pada setiap padang sahara itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas.

Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka: Wahai Tuhan kami,sesungguhnya pahala dari bacaan kami ini kami berikan kepada orang yang membaca surah Al-Ikhlas baik ianya lelaki mahupun perempuan.

Sabda Rasulullah SAW lagi:

Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu Ahadu itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a..s, Allahhus Somad itu tertulis di sayap malaikat Mikail a.s, Lamyalid walam yuulad tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan ahadu tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s.

Siapa membaca surah Fatihah, al-ikhlas, al-falaq, dan an-annas setiap satu sebanyak 7 kali selepas solat jumaat, nescaya terpelihara dari perkara keji dan segala bala hinggalah ke jumaat yang berikiutnya.

Jika dibaca 3 surah ini al-ikhlas, al-falaq and an-nass pagi dan petang nescaya tidak mengalami apa-apa kesusahan.



Nota:
Jika sekiranya kawan-kawan ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini
kepada kawan2 yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW 'Sampaikanlah pesananku
walaupun satu ayat'. Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya
3 perkara yang akan dibawanya bersama :
1) Sedekah/amal jariahnya
2) Doa anak-anaknya yang soleh
3) Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

Thanks to azu atas sumbangan.

26 Januari 2010

"Rakyat Didahulukan, Pencapaian Di utamakan ?"




(klik imej untuk baca)
Salam blogger,

Bila sy merenung betul-betul slogan nih, slogan yang dipopularkan oleh Dato Seri Najib Perdana Menteri kita , sy terpinga-pinga juga tentang kebenaran slogan tersebut apakah ianya wawasan ikhlas atau sebagai hiasan pemimpin sahaja.

Saya telah kerap kali mendendangkan lagu yang sama pada entri yang lepas iaitu mengenai geran tanah penduduk Kg Melayu Padang Besar yag masih berlarutan hingga ke detik ini. Manakan tidak saya melatah sepanjang hari, sesungguhnya inilah satu-satunya tanah yang saya miliki sejak setengah abad yang lalu hasil peninggalan arwah. Apatah lagi pada saat ini saya telah meroboh rumah arwah yang lama dan bangunkan dengan rumah baru dengan kos di saat ini melepasi paras 115k

Oleh itu, gagasan PM kita ditagih dan diharap menjadi realiti kepada saya dan sekalian penduduk Kg Melayu yang majoritinya senasib dengan saya. Tetapi harapan tingal harapan kerana pemimpin diperingkat negeri ini rasanya seperti tidak menghayati slogan "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Di utamakan."

Manakan tidak saya mengatakan demikian, 2 bulan lepas saya telah menerima surat yang menolak permohonan saya memasukkan sambungan elektrik oleh Pejabat Tanah dan Galian Negeri Perlis tanpa menyatakan alasan walaupun permohonan itu disokong oleh YB Titi Tinggi.

Maka tindakan susulan dilakukan dengan mengambil sokongan semula dari YB Adun Titi Tinggi diringi sokongan JKKK diarahkan surat kepada YB Exco Tanah Perlis. Selang beberapa minggu, sy telah dihubungi oleh su YB Exco untuk hadir sendiri ke Pejabat Exco untuk mengambil surat kelulusan penyambungan elektrik. Maka dengan rasa gembira dan bersemangat sy ke Pejabat Exco Negeri lalu berjumpa dengan Puan SU Exco kebetulan exconya tiada.

Dipendekkan cerita saya disuruh membaca surat pertama, maka fahamlah saya segala isinya walaupun hati berat. Setelah sy bersetuju dalam paksa maka saya diarahkan menurun tanda tangan di surat yang kedua. Hendak tak hendak saya TERPAKSA dan tersepit dengan surat berbau ugutan dari pemimpin rakyat.(Kau orang bacalah sendiri surat itu.)
Tanah 50 tahun yang lalu masih menjadi misteri kepada kami penduduk Kg Melayu Padang Besar. Bertepatankah slogan PM?, Praktikkah pemimpin di Ng Perlis ini? Mana pemimpin JKKK kami untuk memperjuangkannya? Dan kini khabr berita mengatakan tanah kami yang diduduki sekian lamanya akan diambil oleh pihak kerajaan, jika benar maka bagaimana dengan nasib kami penduduk kg Melayu?

Hanya berserah pada Allah SWT.

11 Januari 2010

Jangan terlalu susah hati

Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya

Jangan sengaja lewatkan solat. Perbuatan ini Allah tidak suka. Kalau tertidur lain cerita.

Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal(kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat).

Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan. Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.

Jangan keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan. Takut-takut kita mati dalam perjalanan.

Jangan biarkan mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.

Jangan menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa.

Jangan ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah..

Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan kita hilang bahagia.

Jangan lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita. Nanti kita sombong apabila berjaya. Kalau gagal kecewa pula.

Jangan bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.

Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.

Jangan biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada kita.

Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.

Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan kita. ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya.


Jangan biarkan SAJE email ni. Hantarkan kepada semua saudara islam yang anda kenal !!

Wasalam

'Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun'
(Sabda Rasulullah SAW)

Thank email from Mohd Faridth

12 BARISAN MANUSIA MENUJU KE AKHIRAT

12 BARISAN MANUSIA MENUJU KE AKHIRAT:-

Barisan pertama:

Diiringi dari kubur dlm keadaan tidak bertangan & berkaki.
Keadaan ini dijelaskan melalui seruan Allah swt : "mereka orang2 yg menyakiti hati jiran sewaktu hidup mereka, mereka yg sombong & tidak berbuat kebaikan kepada jiran tetangga akan mendapat kehinaan di dunia maupun di akhirat". Firman Allah "aku akan memalingkan hati orang yg sombong serta takbur di muka bumi ini dengan tiada alasan yg benar dari (memahami) ayat2 ku (yg menunjukkan kekuasaan ku), itulah balasan & tempat kembali mereka adalah neraka"


Barisan ke-2:

Diiringi dari kubur dlm bentuk babi hutan.Datang seruan Allah "mereka orang yg meringan2kan solat sewaktu hidup, sesungguhnya orang yg memelihara solat 5 waktu akan dihindari dari siksa kubur sebaliknya, mereka yg mengabaikan maka waktu dia mati, mayatnya akan dihimpit oleh liang lahat sehingga berselisih tulang rusuk". Rasulullah saw bersabda "sesungguhnya seorang hamba apabila dia berdiri untuk bersolat, maka diletakkan semua dosanya di atas kepala & kedua2 bahunya, maka setiap kali dia rukuk atau sujud, berjatuhanlah dosa2 itu


Barisan ke-3:

Di iringi dari kubur dgn bentuk keldai & perut penuh ular serta kala jengking.
"Mereka adalah orang yg enggan membayar zakat ketika hidupnya walaupun pada ketika itu mereka tergolong dlm orang yg berkemampuan. Inilah balasannya & tempat kembali mereka adalah neraka"


Barisan ke-4:

Diiringi dari kubur dlm keadaan darah memancut keluar dari mulut "Mereka adalah antara orang yg suka berdusta ketika berjual beli. Berniagalah dengan jujur serta
amanah agar hasil yg diperoleh datang dari sumber yg halal".


Barisan ke-5:

Diiringi dari kubur dalam keadaan berbau busuk seperti bangkai Ketika itu Allah menurunkan angin sehingga bau busuk itu menganggu ketenteraman padang ahsyar "mereka ini adalah orang yang menyembunyikan perlakuan derhaka, takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula takut kepada Allah. Inilah balasannya & tempat mereka juga adalah
neraka.


Barisan ke-6 :

Diiringi dari kubur dengan keadaan kepala terputus dari badan Mereka adalah orang yg dahulunya menjadi saksi palsu.


Barisan ke-7:

Diiringi dari kubur tanpa lidah tetapi mengalir darah & nanah dari mulut Mereka-mereka ini adalah orang yg enggan memberi kesaksian kebenaran


Barisan ke-8:

Diiringi dari kubur dlm keadaan terbalik,kepala ke bawah & kaki ke atas
Mereka adalah orang yg melakukan zina. Tempat mereka juga adalah di neraka. Sabda Rasulullah "tiada bersunyi2an antara seorang lelaki & wanita, melainkan wujudnya syaitan sebagai orang ketiga antara mereka"


Barisan ke-9:

Diiringi dari kubur dengan wajah hitam & bermata biru, sementara dlm diri mereka penuh dengan api gemuruh Mereka adalah orang yg makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sepatutnya


Barisan ke-10:

Diiringi dari kubur dlm keadaan tubuh berpenyakit sopak & dipenuhi kusta Mereka ini adalah orang yg derhaka kepada ibu bapa sewaktu hidupnya.


Barisan ke-11:

Diiringi dari kubur dlm keadaan buta, gigi panjang seperti tanduk lembu jantan bibir
terjuih hingga ke dada & lidah terjulur hingga ke perut serta keluar pelbagai kotoran yg menjijikkan.Mereka ini adalah orang yg minum arak sewaktu hidupnya.


Barisan ke-12:

Diiringi dari kubur dengan wajah bersinar2 seperti bulan purnama, mereka melalui titian siratulmustakim seperti kilat. Datang suara dari sisi Allah yang memaklumkan "mereka semasa hidupnya adalah orang yg beramal salih & melakukan kebaikan. Mereka juga menjauhi perbuatan derhaka, memelihara solat lima waktu, & meninggalkan dunia dalam keadaan bertaubat.. Inilah balasan mereka & tempat kembali mereka adalah syurga, beroleh keampunan,kasih sayang & keredhaan Allah swt."


BACALAH YASSIN

RASULULLAH s.a.w telah bersabda yang bermaksud :
"Bacalah surah Yassin kerana ia mengandungi keberkatan", iaitu :

1. Apabila orang lapar membaca surah Yaasin, ia boleh menjadi kenyang.
2. Jika orang tiada pakaian boleh mendapat pakaian.
3. Jika orang belum berkahwin akan mendapat jodoh.
4. Jika dalam ketakutan boleh hilang perasaan takut...
5. Jika terpenjara akan dibebaskan.
6. Jika musafir membacanya, akan mendapat kesenangan apa yang dilihatnya.
7. Jika tersesat boleh sampai ke tempat yang ditujuinya.
8. Jika dibacakan kepada orang yang telah meninggal dunia, Allah meringankan siksanya.
9. Jika orang yang dahaga membacanya, hilang rasa hausnya.
10. Jika dibacakan kepada orang yang sakit, terhindar daripada penyakitnya.
11. Rasulullah s.a.w bersabda : "Sesungguhnya setiap sesuatu mempunyai hati dan hati al-Quran
itu ialah Yassin. Sesiapa membaca surah Yassin, nescaya Allah menuliskan pahalanya seperti
pahala membaca al-Quran sebanyak 10 kali.
12. Sabda Rasulullah s.a.w lagi, "Apabila datang ajal orang yang suka membaca surah Yassin pada
setiap hari, turunlah beberapa malaikat berbaris bersama Malaikat Maut. Mereka berdoa dan
meminta dosanya diampunkan Allah, menyaksikan ketika mayatnya dimandikan dan turut
menyembahyangkan jenazahnya".
13. Malaikat Maut tidak mahu memaksa mencabut nyawa orang yang suka membaca Yaasin
sehingga datang Malaikat Redwan dari syurga membawa minuman untuknya. Ketika dia
meminumnya alangkah nikmat perasaannya dan dimasukkan ke dalam kubur dengan rasa
bahagia dan tidak merasa sakit ketika nyawanya diambil.
14. Rasulullah s.a.w bersabda selanjutnya: "Sesiapa bersembahyang sunat dua rakaat pada malam
Jumaat, dibaca pada rakaat pertama surah Yaasin dan rakaat kedua Tabaroka, Allah jadikan
setiap huruf cahaya di hadapannya pada hari kemudian dan dia akan menerima suratan
amalannya di tangan kanan dan diberi kesempatan membela 70 orang daripada ahli rumahnya
tetapi sesiapa yang meragui keterangan ini, dia adalah orang-orang yang munafik.

Sesiapa yang menerima mesej ini tolong forwardkan kepada teman seagama yang lain.




Untuk renungan semua,

Siapakah orang yang sibuk ?
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a...s

Siapakah orang yang manis senyumannya?Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini",
sambil mengukir senyuman.

Siapakah orang yang kaya?

Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.

Siapakah orang yang miskin?

Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa
menumpuk-numpukkan harta.

Siapakah orang yang rugi?

Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan.

Siapakah orang yang paling cantik?

Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas?

Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal
kebaikan di mana kuburnya akan diperluaskan saujana mata memandang.

Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?

Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya.

Siapakah orang yang mempunyai akal?

Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah
mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari seksa neraka.

Siapakah org yg KEDEKUT ?

Orang yg kedekut ialah org yg membiar atau membuang email ini begitu sahaja, malah dia tidak akan menyampaikan pula pada org lain.

Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia

Ihsan: Mohd Farid. Thanks

02 Januari 2010

Tahun 2010 - Aku Ingin Melihat YAB dan YB Perlis Lebih Peka Masalah Rakyat

Salam,
Sudah 2 hari kita melangkah ke tahun 2010 bersamaan dengan 1431 Hijrah. Setiap lita tentunya menaruh keazaman dan semangat baru dalam menempuh kehidupan yang beranjau.

Tetapi apa yang ingin aku perkatakan disini, masih lagi dengan rintihan aku dan sejumlah besar penduduk di Kg Melayu Padang Besar tempat aku dilahir dan dibesarkan yang masih tidak bergeran atau BerTOL hingga ke hari ini.

Kalau tak salah aku 2 tahun yang lalu, kami memenuhi Dewan Orang ramai di Kg aku mengisi borang untuk mendapat TOL, katanya selepas isi borang tersebut dalam masa 6 bulan kami akan dapat TOL kemudian 8 bulan pula akan dapat geran. Tetapi sehingga ke hari ini, tahi TOL pun tak nampak. Mana pergi mampusnya YB-YB negeri ini.(Marah sangat nie).

Especially Exco Tanah Negeri, tolonglah mai jenguk sat. Jadilah exco yang bertanggungjawab, dekat dihati rakyat. Mai bagitau sat, apa sebenarnya yang menghalang dari kami mendapat geran tersebut. Bukannya setahun dua kami memohon, 30 tahun yang lalu sehingga mak bapak kami kebanyakkannya dah meninggal, tinggal kami generasi kedua yang terpaksa membuat permohonan semula.

Baru-baru ini aku mendapat surat gagal dari Pejabat Tanah Negeri, yang tidak membenarkan aku mendapat bekalan air dan letrik di rumah yang aku baru bina atas tapak rumah lama tu. Pening juga aku. Inikah yang dikatakan "Rakyat Didahulukan,Pencapaian Diutamakan." Geli geliman aku mendengar slogan ini. Aku ni sokong BN dari aku dibangku sekolah lagi, tetapi ini balasan BN kat aku dan penduduk Kg Melayu.

Aku harap YB Cikgu Mat Rawi (Exco Tanah Negeri), tolong lihat masalah ini jgn sampai aku pula mati lepas nie.

menentang Penggunaan Nama Allah oleh penganut agama lain

Salam,
Kita dikejutkan lagi dari tidur, apabila makkhamah membenarkan penggunaan nama Allah SWT oleh penganut gereja Katolik. Sememangnya negara kita hari ini menjadi tidak keruan.

Mana dengan politik Melayu yang kucar kacir, kini kesempatan diambil lagi oleh pihak lain untuk kepentingan mereka.

Harap, umat Islam negara ini dari Raja-Raja Melayu kepada pemimpin hingga kepada umat manusia yang beragam Islam di negara ini dapat mempertahankan kesucian nama Allah SWT dari disalah gunakan bagi mengelirukan umat Islam di negara ini. Mai kita pakat menentang. Jangan dok diam, lakukan sesuatu dengan segera. Allahuakbar!

KINGTON LIFE PLASMA

KINGTON LIFE PLASMA

Apa itu Kington?


Kington Life Plasma is not any seawater. It is harvested from an exclusive plankton bloom vortex where ecological interactions produce 83 types of bioavailable elements that are predigested by oceanic plankton. As humans need at least 70 types of minerals to maintain a balanced composition of our body fluid, Kington Life Plasma is able to restore the balance in our internal environment by providing these trace elements in full spectrum and balanced composition. The minerals are also in bioavailable crystalloid forms which allow easy absorption.
Kington Life Plasma was first discovered by Rene Quinton, a French scientist, biologist, physiologist and humanitarian. It has been used for over 100 years and is supported by extensive clinical documents proving its physiological benefits. By providing the body with essential trace elements for the transmission of electromagnetic energy, cellular communication can be enhanced, thus leading to better health and performance.

Bio Pure KEN SERIES R.O. Water Purification System

Bio Pure KEN SERIES R.O. Water Purification System

Apa itu Bio Ken 2 Series?

PERFECT FUNCTIONALITY

Perfectly Pure Water

Bio Pure Ken 1 uses the advanced 5-stage Reverse Osmosis (R.O.) Purification System, thus removing virtually all types of contaminants, including bacteria and viruses, to produce perfectly pure water (H2O)

Purification System

FDA-compliant ABS Food Grade reservoir material and airtight cover
Hands-free water dispenser
Fully automated functions of membrane self-cleaning, water level control, water refill and electronic shut-off
Patented design concealed in a unitary manifold for easy maintenance, quality and hygiene
Patented booster pump regulates pressure and ensure constant production

Specifications

Reservoir Capacity:
Warm: 5 ± 0.5 litres
Reservoir Material:
FDA-compliant ABS Food Grade

Dimension

Width – 260 mmDepth – 470 mmHeight – 450 mm
The Bio Pure KEN series is a 5-stage reverse osmosis purification system. Its patented system removes virtually all types of contaminants including viruses as small as 0.0001 micron. Bio Pure KEN is one of the only 3 recipients of WQA Gold Seal worldwide and the only recipient in Asia. It has also won an award at Geneva International Exhibitions as well as the Reader’s Digest Gold Trusted Brand Award for 2 consecutive years in Malaysia.

For more information, please visit http://www.whatsh2o.com/didyouknow/index.html.

Hubungi saya: Hajah Azam 0124203613 untuk urusan pembelian, penghantaran dan pemasangan, tidak kira walau dimana anda berada.

Apa Itu ELKEN SPIRULINA ?

Apa Itu ELKEN SPIRULINA ?

Elken Spirulina

Organic & Alkaline for Balanced Nutrition

100% pure and organic
Complete food with 46 essential nutrients in a balanced proportion in line with the human body's requirements
Rich concentration of nutrients like protein (amino acids), vitamins, minerals, carbohydrates, essential fatty acids, chlorophyll, beta-carotene, phycocyanin and xanthophyll.
More than 10 international accolades form government bodies & independent organisations
Cholesterol-free protein source that is alkaline-forming
Readily digested and easily assimilated
Certified to be free of microcystine


JHFA certification by the Japan Food & Nutritional Food Association

Golden Award from the Taiwan Health Food Society

National Biotechnology & Medical Care Quality Award

Golden Award by Taiwan Health Food Society

Golden Diamond Award by Taiwan Consumers Association

GMP Food Certification

Certified ISO14001 by SGS, UK

Certified Halal by Malaysia Islamic Development Department (JAKIM)

Manufactured by a certified EN ISO 9001:2001 and GMP plant

Certified free of microcystine by Fisheries Science, National Taiwan University

Organic certification by Chinese Organic Agribusiness Association

Available in 250, 500, 1200 and 3000 tablets.

IKLAN & PROMOSI

IKLAN & PROMOSI
"HPA MENJANA PENDAPATAN UMMAH" Klik pada logo untuk mengetahui lebih lanjut. Daftarlah secara online diweb replika tersebut.

MENCARI NAMA ANAK DALAM ISLAM

HALALKAH APA YANG DI MAKAN? CHECK TENGOK..