29 Mac 2009

BILA NAK SIAP?

Projek ni dah hampir 2 tahun... Bila nak siap tak tahu ! Maklumlah semua bank dah tutup kedai. Maka buatlah pelan-pelan.Sekarang dalam proses pasang bumbung. Hari tu beli besi bumbung terlebih dekat 30 batang, nak tolak balik kedai besi tak mahu ambik balik, katanya besi dah turun harga. Walhal masa beli dulu, caya nie kata ok boleh tolak balik .Besi 3 x 1 1/2 inci masa beli sebatang lebih kurang 20 kaki panjang harganya RM25.80 sekarang katanya RM23.40 manakala besi truss (kecil) masa beli RM14.90 sekarang katanya tinggal RM12.50. Pening-pening terkena lagi. Tak sampai sebulan dah turun harga. Pandainya cayanun alif nie main harga. Harap jangan ada yang terkena dengan golongan ini.









PERHIMPUNAN AGUNG UMNO. DIMANA WAKIL PERLIS?


Perhimpunan Agung Umno 2009 baru saja berakhir(kelmarin). Pemilihan telah dibuat oleh perwakilan-perwakilan UMNO, lumrah alam menyatakan ada kalah ada yang menang. Kata keramat sejak akhir-akhir ini, " yang kalah tidak kalah kesemuanya dan yang menang tidak menang ke semuanya."


Kita akur kehendak perwakilan yang menjadi suara rakyat. Tidak dinafikan ada perwakilan yang pergi hanya sekadar makan angin. Kemenangan kebanyakan calon sebenarnya memang telah diduga kerana potensi dan kebolehan mereka.


Persoalannya, mana wakil Perlis dalam UMNO dan Kerajaan. Sebagai anak perlis berjiwa UMNO kerana jasanya kepada negara, saya tertanya-tanya jugak mana perginya pemimpin UMNO Perlis. Sudahlah dalam kerajaan tidak diberi tempat, dalam UMNOpun tiada tempat. Apakah Perlis telah ketandusan pemimpin bertaraf nasional? Apakah ini merupakan bentuk hukuman akibat kecelaruan politik Perlis? Atau mungkin kemiskinan negeri Perlis yang tidak mempunyai kekuatan ekonomi seperti mana negeri lain menyebabkan tiada siapa yang peduli.


Jadi saya berharap dan berdoa, suatu hari nanti pemimpin2 di peringkat pusat dapat memikirkan keadaan ini, agar rintihan dan keluhan rakyat Perlis didengari seperti mana negeri-negeri lain.


Bagi saya, apa saja pandangan orang terhadap UMNO atau trend masa kini yang melihat UMNO seperti sudah tidak relevan, ingin saya nyatakan inilah parti yang telah mengangkat martabat agama, bangsa dan negara DULU KINI dan SELAMANYA. Tidak ada parti lain.
Parti lain mengumpul kekuatan akibat kelemahan kita, mereka mengumpul kekuatan kerana mereka punyai masa dan ruang yang cukup lapang untuk lakukannya, kerana mereka bukan memikirkan agenda negara, mereka bukan pentadbir negara berbanding dengan UMNO yang terpaksa melakukan agenda negara dan parti serentak.
Walau bagaimanapun saya bukan taksub dengan UMNO, kerana mengkritik UMNO (Cawangan) dari dalam parti telah menjadi lumrah ahli-ahlinya. Semuanya untuk kebaikan parti.
Saya sering mengikuti Harakah Daily, bagi menambahkan ilmu berpolitik. Apabila membaca, ada perkara benar dan yang lebihnya spekulasi, khabar angin dan fitnah. Ini berita mereka yg kononnya martabatkan Islam. Umno merupakan kata kunci utama sasaran serangan, Tidak MCA, tidak MIC dan sebagainya. Kenapa? Ini yang dikatakan strategi ampuh yang digunakan. Kerana mereka sedar, kekuatan BN terletak pada UMNO. Dapat menggayang UMNO maka dapatlah memusnahkan BN keseluruhannya. Berjayakah mereka memusuhi saudara seagama? Wallahualam.


21 Mac 2009

KEJOHANAN BADMINTON MSSM 2009


Semalam telah berakhirnya Kejohanan Badminton MSSM 2009 di Dewan Wawasan 2020, di mana Perlis menjadi tuanrumah kejohanan. Kebetulan sepanjang kejohanan berlangsung saya telah dilantik sebagai Pegawai Perhubungan (LO) team Putrajaya.


Menariknya, team Putrajaya lebih senang bergerak sendirian tanpa bantuan LO. Kebetulan ada pegawai mereka membawa kenderaan sendiri, so senanglah untuk mereka bergerak di negeri Perlis yang kecil nie. Justeru tugasan saya sebagai LO menjadi mudah. Walaupun begitu, ada juga kawan-kawan LO bagi negeri seperti Sabah, Sarawak dan Labuan menghadapi cabaran hebat sebagai LO nie. Apa tidaknya kerana boleh dikatakan terpaksa berdamping dengan team-team tersebut sepanjang masa.


Saya teringat kisah LO nie apabila membawa team kriket Perlis ke Kejohanan MSSM 2008 di Sabah tahun lepas. Nasib kami begitu malang sekali kerana LO yang disediakan untuk team Perlis langsung tak nampak batang hidung dari awal ketibaan kami di Sabah hingga ke hari kami menaiki pesawat untuk pulang.


Sebenarnya kerja LO nie bukan mudah, kena sentiasa mengambil berat terhadap pasukan yang di amanahkan kepada kita. Pun begitu, dalam masa yang sama setiap pasukan ada yang memahami keadaan, dan lebih suka mengambil sikap tidak menyusahkan LO.


Bagaimanapun, saya merakamkan setinggi penghargaan kepada Team Putrajaya yang lebih suka bergerak sendiri dari menyusahkan saya sebagai LO Putrajya. Syabas !

11 Mac 2009

TAHNIAH ! JUARA KKP PAYA


Setelah seminggu berpenat lelah, akhirnya SK Seri Tunjong Beseri Perlis di tabalkan sebagai juara Bolasepak Bawah 12 Tahun Kawasan Pelajaran Paya pada 27.02.2009 seterusnya akan mewakili KKP Paya ke peringkat MSSPs .Terdapat 10 buah sekolah di kawasan Pelajaran Paya di mana dibahagikan kepada dua kumpulan.


SK Seri Tunjong berjaya mencatat 7 kemenangan dari pusingan awal, separuh akhir dan akhir. Tahniah kepada pemain-pemain SKST. Selepas ini jangan lupa latihan untuk ke pringkat negeri.

KINGTON LIFE PLASMA

KINGTON LIFE PLASMA

Apa itu Kington?


Kington Life Plasma is not any seawater. It is harvested from an exclusive plankton bloom vortex where ecological interactions produce 83 types of bioavailable elements that are predigested by oceanic plankton. As humans need at least 70 types of minerals to maintain a balanced composition of our body fluid, Kington Life Plasma is able to restore the balance in our internal environment by providing these trace elements in full spectrum and balanced composition. The minerals are also in bioavailable crystalloid forms which allow easy absorption.
Kington Life Plasma was first discovered by Rene Quinton, a French scientist, biologist, physiologist and humanitarian. It has been used for over 100 years and is supported by extensive clinical documents proving its physiological benefits. By providing the body with essential trace elements for the transmission of electromagnetic energy, cellular communication can be enhanced, thus leading to better health and performance.

Bio Pure KEN SERIES R.O. Water Purification System

Bio Pure KEN SERIES R.O. Water Purification System

Apa itu Bio Ken 2 Series?

PERFECT FUNCTIONALITY

Perfectly Pure Water

Bio Pure Ken 1 uses the advanced 5-stage Reverse Osmosis (R.O.) Purification System, thus removing virtually all types of contaminants, including bacteria and viruses, to produce perfectly pure water (H2O)

Purification System

FDA-compliant ABS Food Grade reservoir material and airtight cover
Hands-free water dispenser
Fully automated functions of membrane self-cleaning, water level control, water refill and electronic shut-off
Patented design concealed in a unitary manifold for easy maintenance, quality and hygiene
Patented booster pump regulates pressure and ensure constant production

Specifications

Reservoir Capacity:
Warm: 5 ± 0.5 litres
Reservoir Material:
FDA-compliant ABS Food Grade

Dimension

Width – 260 mmDepth – 470 mmHeight – 450 mm
The Bio Pure KEN series is a 5-stage reverse osmosis purification system. Its patented system removes virtually all types of contaminants including viruses as small as 0.0001 micron. Bio Pure KEN is one of the only 3 recipients of WQA Gold Seal worldwide and the only recipient in Asia. It has also won an award at Geneva International Exhibitions as well as the Reader’s Digest Gold Trusted Brand Award for 2 consecutive years in Malaysia.

For more information, please visit http://www.whatsh2o.com/didyouknow/index.html.

Hubungi saya: Hajah Azam 0124203613 untuk urusan pembelian, penghantaran dan pemasangan, tidak kira walau dimana anda berada.

Apa Itu ELKEN SPIRULINA ?

Apa Itu ELKEN SPIRULINA ?

Elken Spirulina

Organic & Alkaline for Balanced Nutrition

100% pure and organic
Complete food with 46 essential nutrients in a balanced proportion in line with the human body's requirements
Rich concentration of nutrients like protein (amino acids), vitamins, minerals, carbohydrates, essential fatty acids, chlorophyll, beta-carotene, phycocyanin and xanthophyll.
More than 10 international accolades form government bodies & independent organisations
Cholesterol-free protein source that is alkaline-forming
Readily digested and easily assimilated
Certified to be free of microcystine


JHFA certification by the Japan Food & Nutritional Food Association

Golden Award from the Taiwan Health Food Society

National Biotechnology & Medical Care Quality Award

Golden Award by Taiwan Health Food Society

Golden Diamond Award by Taiwan Consumers Association

GMP Food Certification

Certified ISO14001 by SGS, UK

Certified Halal by Malaysia Islamic Development Department (JAKIM)

Manufactured by a certified EN ISO 9001:2001 and GMP plant

Certified free of microcystine by Fisheries Science, National Taiwan University

Organic certification by Chinese Organic Agribusiness Association

Available in 250, 500, 1200 and 3000 tablets.

IKLAN & PROMOSI

IKLAN & PROMOSI
"HPA MENJANA PENDAPATAN UMMAH" Klik pada logo untuk mengetahui lebih lanjut. Daftarlah secara online diweb replika tersebut.

MENCARI NAMA ANAK DALAM ISLAM

HALALKAH APA YANG DI MAKAN? CHECK TENGOK..